Přeskočit na hlavní obsah

Moje priorita: odpady

K tématu odpadů, respektive odpadového hospodářství měst a obcí, jsem se dostal také přes své podnikání.

Možná si řeknete, jak souvisí IT oblast, protože v té působím, s odpady (pokud by to tedy nebyl digitální odpad)?
Nabízíme městům a obcím chytré řešení pro evidenci svozů odpadu elektronickou formou.
Jsem tak v kontaktu s problematikou odpadů a ostatně jako předseda Osadního výboru Úročnice, v Benešově, také řeším stále nové a nové nádoby na tříděný odpad.
Města a obce začínají být "plna" nádob na tříděný odpad, někdy se tomu také říká popelnicový smog.

Jednou z možností, jak tuto problematiku řešit je tzv. single stream.
V tomto systému občané odkládají recyklovatelný odpad pouze do jedné společné nádoby bez předchozího třídění na jednotlivé materiály.
Takto sebraný odpad se odváží na recyklační linky, které využívají moderní způsob oddělování jednotlivých materiálů, který může být dnes již v podstatě automatizovaný.

Vhodné je ho kombinovat s tzv. door-to-door systémem, tedy umísťováním menších nádob na tříděný odpad přímo k domům, ne do společných "hnízd" na velkokapacitní nádoby, která určitě nejsou ozdobou našich měst a obcí.
To podporuje odpovědnost občana za to, co do takové nádoby opravdu odloží.

Tento systém nelze samozřejmě uplatnit na veškerý separovaný odpad, např. na bioodpad a diskutabilní je též sklo, ale určitě by mohl napomoci řešení zmíněného problému popelnicového smogu a navíc podpořit zvyšování míry třídění, k čemuž nás tlačí legislativa EU.

Tedy i při tvorbě koncepce Středočeského kraje v oblasti odpadového hospodářství jsem připraven přiložit ruku k dílu!



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

48. pěší pluk v Benešově - Táborská kasárna

Život je plný překvapení. Naštěstí i těch pozitivních. Provozuji Facebook stránku Táborská kasárna . Jde o místo pro Benešov nejen historicky významné. Oslovil mě v této souvislosti právě prostřednictvím zmíněné stránky Jan Bláha, mladý člověk se zájmem o historii. Historii rámovanou jeho předkem, pradědečkem, ale díky tomu se pohybuje i v okolí toho "rámu" a díky tomu mě právě oslovil. S historií Táborských kasáren se nejvíce mluví o 102. pěším pluku. Nicméně s Benešovem, s Táborskými kasárnami, je spojen i 48. pěší pluk, který právě na 102. navazoval, viz tyto základní údaje: Pěší pluk 48 [1920-1938] Velitelství pěšího pluku vzniklo 1. října 1920 v rámci unifikace branné moci přejmenováním z velitelství 102. pěšího pluku na základě výnosu Ministerstva národní obrany, čj. 5.700-org.1919 Nacházelo se v Benešově a od září 1936 v Jaroměři, podléhalo velitelství 10. pěší brigády [1920-1937] a od ledna 1938 velitelství 13. divise [1937-1938]. Pluk nesl od ř

Já, kandidát - volby do Poslanecké sněmovny 2021

 Na kandidátce koalice SPOLU jsem ve Středočeském kraji třetí❗️ Tedy, třetí od konce. Co však osud zase vymyslel - zase mi přihrál to číslo 33.

Námitka vznesená na Valné hromadě OFS Benešov

Moje vyjádření jako nově zvoleného předsedy OFS BenešovNevím, jestli mi přísluší vůbec tuto situaci komentovat, ale kvůli četným a množícím se dotazům tak činím.