Přeskočit na hlavní obsah

48. pěší pluk v Benešově - Táborská kasárna

Život je plný překvapení.
Naštěstí i těch pozitivních.
Provozuji Facebook stránku Táborská kasárna.
Jde o místo pro Benešov nejen historicky významné.
Oslovil mě v této souvislosti právě prostřednictvím zmíněné stránky Jan Bláha, mladý člověk se zájmem o historii.
Historii rámovanou jeho předkem, pradědečkem, ale díky tomu se pohybuje i v okolí toho "rámu" a díky tomu mě právě oslovil.
S historií Táborských kasáren se nejvíce mluví o 102. pěším pluku.
Nicméně s Benešovem, s Táborskými kasárnami, je spojen i 48. pěší pluk, který právě na 102. navazoval, viz tyto základní údaje:
Pěší pluk 48 [1920-1938]
Velitelství pěšího pluku vzniklo 1. října 1920 v rámci unifikace branné moci přejmenováním z velitelství 102. pěšího pluku na základě výnosu Ministerstva národní obrany, čj. 5.700-org.1919
Nacházelo se v Benešově a od září 1936 v Jaroměři, podléhalo velitelství 10. pěší brigády [1920-1937] a od ledna 1938 velitelství 13. divise [1937-1938].
Pluk nesl od října 1920 do září 1938 čestný název "pěší pluk Jugoslavie".
Setkání s Honzou Bláhou bylo velice inspirující a věřím, že oboustranně.
On se měl možnost podívat do míst, kde jeho pradědeček kolem roku 1932 sloužil (Táborská kasárna), já, respektive my (přizval jsem si Lukáše Pavlíka a Tomáše Podholu) jsme měli možnost získat nové informace související s působením 48. pěšího pluku, zejména ale nejen v Benešově.
Honza má k dispozici i zajímavé fotoalbum, ve kterém jsou i fotografie související s Benešovem, takže zde jsou:
Pradědeček a prapradědeček v Konopišti.

V pozadí Táborská kasárna.

Poznáte, kde v Benešově toto je?

Myslíme si, že je to sál v Hotelu Pošta.

Druhý zprava starosta Benešova Josef Steindler?

"Frčky" 48. pěšího pluku!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Námitka vznesená na Valné hromadě OFS Benešov

Moje vyjádření jako nově zvoleného předsedy OFS BenešovNevím, jestli mi přísluší vůbec tuto situaci komentovat, ale kvůli četným a množícím se dotazům tak činím.

Já, kandidát - volby do Poslanecké sněmovny 2021

 Na kandidátce koalice SPOLU jsem ve Středočeském kraji třetí❗️ Tedy, třetí od konce. Co však osud zase vymyslel - zase mi přihrál to číslo 33.