Přeskočit na hlavní obsah

Jedni o voze, druzí o koze

Začal zatím asi největší protest taxikářů, který se dotkne nemála pražanů. Nemálo pražanů bude naštváno. Na koho mají být naštvaní, na taxikáře? Proč vlastně pražští taxikáři budou stávkovat? V tomto případě za vším nehledej ženu, ale Uber! I když, tak trochu za tím vším nebo mezi tím vším stojí i žena - pražská primátorka Adriana Krnáčová z hnutí ANO.

Konference Taxislužba v době moderních technologií

Dne 5.2.2018 se na pražském Magistrátu, pod patronací paní primátorky, konala konference Taxislužba v době moderních technologií.
Organizátorem byl pražský zastupitel a od podzimu minulého roku i poslanec, člen Hospodářského výboru Poslanecké sněmovny, pan Patrik Nacher (ANO).
Tento počin lze v jeho podstatě kvitovat.
Došlo k zajímavé, někdy trošku zjitřené, diskuzi mezi zástupci dispečinků (např. Taxi Praha, AAA Radiotaxi, City Taxi, FIX), taxikářů (Asociace koncesionářů taxi, Sdružení českých taxikářů), zástupců státní správy (Ministerstvo dopravy, Ministerstvo financí, Ministerstvo průmyslu a obchodu), zástupcům samosprávy (Magistrát Hlavního města Prahy) a zástupců takzvaných digitálních platforem (Uber, Taxify a Liftago).
U posledně jmenovaných se zastavme.
Digitální platformy, co to je?
Není to něco, jako kdysi, tak před cca 15-20 lety, tzv. nová ekonomika či internetová ekonomika?
Nová ekonomika, slovy Václava Klause, neexistuje. A měl pravdu.
Ekonomika je jen jedna, ale různé jsou způsoby, jak si firmy v ní fungující, hledají místo na trhu.
Stejně tak neexistují dispečinky a k tomu digitální platformy, vše jsou to jen zprostředkovatelé dopravy, zprostředkovatelé taxi, akorát každý využívá jiných metod pro to zprostředkování, navíc v dnešní době jde spíše o to, kdo které metody má a jak je má dobré nebo špatné.
Tzv. digitální platformy mají primárně možnost online objednání především přes mobilní aplikace, ale některé mají i možnost telefonického objednání, tzv. dispečinky mají primárně možnost telefonického objednání, ale většina z nich má už i možnosti online objednání, které jsou na úrovni oněch digitálních platforem.
Všichni jsou tedy jen zprostředkovatelé přepravy.
Proč však pro jedny platí jiná pravidla, než pro druhé, respektive, proč ti druzí je beztrestně nedodržují?
Taxi v Praze
UBER

Digitální platformy

Digitální platformy neexistují, jsou to jen stejní zprostředkovatelé, jako klasické dispečinky, akorát používají primárně pro to zprostředkování jiné prostředky.
Toto bylo v podstatě jednoznačně konstatováno z úst všech vystupujících na předmětné konferenci, vyjma zástupců těchto platforem.
Respektive, začněme i zde oddělovat zrno od plev.
Z na konferenci tří zúčastněných je jeden zprostředkovatel legální přepravy, jde o českou firmu Liftago, a dva jsou zprostředkovatelem nelegální přepravy, velmi často nelegálního podnikání, a obě ty firmy to na konferenci přiznaly - Uber a Taxify.

Organizace nelegální činnosti

Uber a Taxify tedy na území naši republiky evidentně organizují nelegální činnost. Dělají to již roky, roky v zásadě bez postihu. Jediní, kdož byli někdy postižení, jsou řidiči, kteří pro ně jezdí, ale třeba v případě Uberu platí, že on v té organizaci jde tak daleko, že poskytuje svým řidičům na své náklady právní zastoupení a veřejnou správou uložené pokuty jim refunduje.
Dej se k mafii, mafie se postará!
Obě předmětné firmy se schovávají za různé termíny, jako třeba moderní technologie, sdílená ekonomika, spolujízda, životní prostředí, ale tím neschovají to, že organizují nelegální činnost.

Rozhodnutí Soudního dvora EU

Jak je možné, že s tím stát nic nedělá?
Je to horší, on tuto činnost léta kryje, a to tím, že je nepovažuje za dopravce či zprostředkovatele dopravy, ale za službu informační společnosti.
Respektive, považoval. Díky rozhodnutí Soudního dvora EU z prosince minulého roku to již dělat nemůže.
Mimochodem, pod touto záštitou, dle vyjádření zástupce Ministerstva průmyslu a obchodu na zmíněné konferenci, MPO z návrhu poslední novelizace zákona č.111/1994 Sb., o silniční dopravě, která vstoupila v platnost v říjnu minulého roku, vyškrtlo ustanovení, které by ukládalo zprostředkovatelům obdobné povinnosti, jako přímo dopravcům, měli by v rámci celého řetězce také nějakou odpovědnost.
Tím ale předem vytvořilo prostor pro to, co se nyní děje.
Uber a Taxify jsou tedy už díky rozhodnutí Soudního dvora EU považováni za zprostředkovatele přepravy, ale nemají žádnou odpovědnost a tak ve svém organizování nelegální činnosti vesele pokračují dále.
Respektive, nyní se již přímo ony dopouštějí nelegální činnosti, ale nečeká je za to žádný trest.

Co dál

Musí dojít k novelizaci zákona č. 111/1994 Sb., to je však proces na měsíce. Mezitím Uber a Taxify pokračují a budou pokračovat ve své nelegální činnosti, za nerovných podmínek, pro ně a jejich řidiče značně výhodnějších, než podmínek, které plní běžní dopravci a zprostředkovatelé, budou dále kanibalizovat trh.

Výsledkem nejspíše bude to, že v rámci příslušné novely se vyjde vstříc moderním technologiím, trh se tzv. dereguluje, činnost těchto firem již nebude nelegální a oni zúročí konkurenční výhodu, kterou získali nelegální činností a bez postihu.
Ti, co se do té doby snažili legálně, ostrouhají.
To není ze strany moci výkonné a potažmo i zákonodárné fér a správný postup.
Divíte se řidičům taxi, že se jim to nelíbí? Já ne, já je naprosto chápu!
Relativně též chápu paní primátorku, která opravdu nemá moc možností, co s touto situací dělat, výše zmíněnou odpovědnost zprostředkovatelů do novely zákona navrhl právě Magistrát, než kontrolovat jednotlivé řidiče těchto nelegálních taxislužeb a ukládat jim ve správním řízení pokuty, které ale za ně mafie zaplatí.
V tomto bodě bych snad jen připomněl to, co kupodivu moc nikdo neřeší a nepadlo o tom ani slovo na oné konferenci.
Navíc tyto taxislužby, respektive jejich řidiči, porušují vyhlášku, respektive nařízení o maximálních cenách osobní taxislužby č. 20/2006 Sb. hl. m. Prahy.
Jednak cenotvorbou (jedna ze složek jejich ceny za jízdu není tzv. čekačka, ale účtují kromě sazby za každý ujetý kilometr i sazbu za každou minutu strávenou v jejich vozech, ať se jede nebo nejede), ale i flexibilní sazbou, kdy někdy účtují tzv. násobky a překračují i regulovanou cenu 28 Kč/km.
Realizuje Magistrát kontroly i v tomto směru?

Koza na závěr

"Vypadá to jako koza, chová se to jako koza, tak to asi bude koza!"
Tento výrok použila primátorka Krnáčová na zmíněné konferenci a všichni pochopili, co tím chce říct. Uber i Taxify jsou, byly a budou taxislužby, jako každé jiné a mají dodržovat stejnou legislativu, jako jiné taxislužby.
Jen Ministerstvo průmyslu a obchodu se snažilo hodně dlouho, než mu to nedávno zatrhl Soudní dvůr EU, z kozy dělat něco jiného.
Jenže, teď jsou tedy koza, ale běhají mimo legislativní výběh a to, aby všechny kozy běhaly ve stejném výběhu, regulačním rámci, je ještě na dlouho.
Ale taxikáři v ulicích potřebují vydělávat každý den, proto jsou bohužel tak radikální, jak nyní pražané pocítí.


Komentáře

  1. Při právě probíhající tiskové konferenci MD říká, že umožní tzv. smluvní přepravu, s předem určenou cenou, elektronickou formou, bez taxametru. Tomuto ale Uber a Taxify také nevyhovují, nemají předem stanovenou cenu, to je odhad, kalkulují pak ale při jízdě v podstatě sw taxametrem.

    OdpovědětVymazat
  2. Pane Nováku, máte možná i v lecčems pravdu, ale zapomínáte na jednu důležitou věc. Zdali ji považujete za irelevantní, nebo jste si ji vůbec neuvědomil, nebo jste ji zamlčel úmyslně, to samozřejmě netuším.

    Vyjdu z vaší věty z článku: „Ti, co se do té doby snažili legálně, ostrouhají.“ Problém je schován právě v této větě. Není žádným tajemstvím, že většina pražských taxikářů jsou prachsprostí zloději, kteří v žádném případě legálně nepostupují — vymýšlení neustálých kliček, jak zákazníka oškubat: tzv. „turbo“ na taxametru, zakrývání desetinné čárky, snaha domluvit (předraženou) cenu bez použití taxametru apod. Takhle si rozhodně nepředstavuji legální podnikání.

    Netvrdím, že v současné době Uber nebo Taxify nefungují v rozporu se zákonem. Stejně tak, i když z jiných důvodů, fungují v rozporu se zákonem i klasičtí taxikáři. Doba je taková, že pokud se něco změní, bude to směrem k použití digitálních platforem. To se však taxikářům taky nelíbí, protože tímto způsobem bude těžší, ne-li úplně nemožné, zákazníka okrádat. A proto se tak zuby nehty drží současného znění zákonů a nechtějí ani slyšet o nějaké střední cestě.

    Pokud by pražští taxikáři byli čistí jako lilium, nemyslím si, že by služby jako Uber nebo Taxify dosáhly takové podpory.

    Co vy na to, pane Nováku? Máte odvahu se objektivně vypořádat s nepoctivostí taxikářů, která je celosvětově nechvalně známá, podobně jako jste to provedl v tomto článku ohledně tzv. digitálních platforem?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, je velká škoda, že jste se pod svůj názor nepodepsal, ztrácí tím trošku na váze. Rád diskutuji a polemizuji, velmi nerad s anonymem.
      Pokud mi chcete psát o odvaze, měl byste v sobě najít tu zcela elementární odvahu a podepsat se.
      Nicméně, paušalizace typu "všeci kradnů" je zdá se velice módní.
      Znám stovky taxikářů, přišel jsem s nimi v rámci svého dřívějšího podnikání a profesni praxe do osobního styku. Nedovolil bych si, se znalostí toho oboru a těch konkrétních lidí napsat, že většina taxikářů kradne!
      Navíc, to psal i pan Radim Tr. níže, dispečinky si toto sakra hlídají. Připouštím, že větší míra nepoctivosti je u řidičů na ulici, ale nemůžeme paušalizovat.
      I když jsou i nepoctiví taxikáři, správně je i v příspěvku níže uvedeno, že v každém oboru, v každém podnikání, v každém zaměstnání, najdete mezi poctivými i nepoctivé.
      To ovšem nedává nikomu legitimitu, aby proti nepoctivosti bojoval nelegálností.
      Úlohou státu je pak vypořádávat se jak s tou nepoctivostí, tak s tou nelegálností.
      Stále zmiňovaná pověst taxikářů v Praze je leckdy přiživována zbytečnými slovy politiků v tomto směru.
      Někdy dělají oni Praze tímti horší jméno, vykreslují ji v horším obraze, než je skutečnost sama.
      A mimochodem, čím více nelegálnosti, tím více nepoctivosti. To už ovšem bychom mohli zabřednout do toho, co bylo dříve, jestli slepice nebo vejce.
      Jedno je přiživováno druhým a celý ten kruh je nutné rozseknout.

      Vymazat
    2. „škoda, že jste se pod svůj názor nepodepsal, ztrácí tím trošku na váze“
      Když ztratí jenom trošku, tak to nevadí, pořád toho hodně zůstane.

      „Nicméně, paušalizace typu "všeci kradnů" je zdá se velice módní.“
      Promiňte, ale připadá mi to jako chytání se stébla trávy. Špatnou pověst si taxikáři vydobyli dávno předtím, než přišel jakýsi pan Babiš se svojí mantrou.

      „Stále zmiňovaná pověst taxikářů v Praze je leckdy přiživována zbytečnými slovy politiků v tomto směru.
      Někdy dělají oni Praze tímti horší jméno, vykreslují ji v horším obraze, než je skutečnost sama.“
      Myslím, že to není pravda. Před nepoctivostí taxikářů varují i v cizích turistických průvodcích. Těžko na to mají naši politici vliv. Možná, že se opravdu jedná o „menšinu, která dělá ostudu poctivé většině,“ pak bych ale čekal, že si uděláte pořádek sami mezi sebou. Četl jsem o testu, který provedl, tuším, iDNES. Pokud si to vybavuji dobře, tak klasičtí taxikáři nedopadli zrovna nejlépe.

      Taxikáři mají špatnou pověst dlouhodobě a systematicky na ní pracují. Nemají ani podporu veřejnosti. A jestli si myslí, že současnými protesty a blokováním Prahy si ho u ní vylepší, tak si myslím, že opak je pravdou.

      Když jsem se ptal, jestli máte odvahu se objektivně vypořádat s nepoctivostí taxikářů, měl jsem na mysli nějaký podobný článek, jako tento — objektivně zhodnotit ze všech úhlů pohledu. Místo toho jsem se dozvěděl obecné řeči o tom, že nepoctivci jsou ve všech povoláních a že špatnou pověst taxikářů přiživují politici. No dobře, díky aspoň za to. Sebereflexe je mezi taxikáři asi neznámý pojem. Kdybyste to totiž opravdu mysleli vážně, tak vám přece nemůže vadit, když se podmínky upraví tak, že bude legální i účtování pomocí aplikace. Ale vy jste i proti tomu. Nebo to novináři zkreslili?

      Vymazat
    3. Stále mi přijde škoda, že nemáte odvahu se podepsat. Já jdu se svojí kůží/jménem na trh a Vy se mnou komunikujete jako anonym.
      Nicméně, na konci tohoto svého příspěvku jste mě navíc zařadil do množiny, množiny taxikářů.
      Tím opravdu nejsem.
      Jsem člověkem, který taxislužbu provozoval (jménem TickTack), který působil v manažerské pozici v Taxi Praha a rozjížděl jejich flotilu na Letišti Václava Havla, takže si dovolím tvrdit, že za těch 7-8 let působení v tomto oboru o něm něco vím a vím i něco o taxikářích jako takových.
      Nemálo vím i o těch moderních technologiích, protože mám SW firmu a dodávám i taxislužbám.
      Já osobně, a mluvím za sebe osobně na tomto blogu, jsem pro možnost legálního účtování i jinak, než klasickým taxametrem.
      Tedy například i pomocí aplikace, ale musí i to mít svá pravidla.
      Taxametr je úřední měřidlo, kontrolované, zapečetěné.
      SW taxametr/aplikace musí mít také svá pravidla, možnost kontroly apod.
      Technologický pokrok nejde zastavit, je třeba se mu přizpůsobit.
      To musí zvládnout stát i tzv. běžné taxislužby.

      Vymazat
  3. Kde jste prisel na to, ze vetsina taxikaru krade? Kolikrat jste jel za posledni dva, tri roky taxi, jakou spolecnost vyuzivate? Odpovim si sam. Ani jednou, zadnou.

    Tak dlouhy prispevek a takova pitomost hned od zacatku. Ach jo..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. „Kolikrat jste jel za posledni dva, tri roky taxi, jakou spolecnost vyuzivate? Odpovim si sam. Ani jednou, zadnou.“
      Odpovím vám já: Jednou z jedné recepce. A opravdu, žádnou společnost nevyužívám, nemám důvod nechávat se zbytečně okrádat. Přes den je použití taxi opravdu zbytečný luxus a v noci, když není zbytí, je stejně nejlepší použít MHD, noční linky jsou poměrně dobře vyladěné.

      Vymazat
  4. Pěkně napsáno.
    A pro Anonyma: už v roce 2006 jsme používali aplikaci s GPS modulem a dispečink měl kontrolu, kudy vůz jede. Jakékoliv předražení bylo tvrdě pokutováno. Tato praxe se používá na všech taxislužbách již léta. Netvrdím, že mezi taxikáři na volné noze nejsou zloději, ale je to asi tak stejné, jako mezi personálem restaurací a barů či poslanci a politiky. A stejně by se dalo pokračovat o zlodějích v dalších profesích. Personál na recepcích hotelů, který ubytovává načerno. Kuchaři, kteří si nosí ušetřené suroviny domů. Stavebníci, kteří použijí méně kvalitní materiály a účtují TOP kvalitu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za podporu i to, že jste se podepsal. Kárající anonym, to je odvaha, co? :-)

      Vymazat
  5. V každém odvětví najdete poctivé lidi, a též lidi nepoctivé. Nejsme jediná metropole na světě, která tento problém řeší. Digitální technologie jsou na vzestupu a jen za poslední léta app vzrostla na obrovskou míru. To však neznamená, že zprostředkovatele budou vybizet k nedodržování platné legislativy v dané zemi. Proč je UBER a Taxify levnější? Nemusí splňovat zakone náležitosti. Tím, že UBER je nizozemská společnost, platí pro řidiče přenesena daňová povinnost za provize ze zakázky. Málokdo si uvědomuje, že řidič v případě incidentu není v mnoha případech dohledatelny. UBER nabízí možnost výběru služby a vozů. Ale to již máte i u ostatních dispečinku a app. Čili jedinou výhodou je cena a pověst. UBER v počátku neřešil ani čí jsou vozidla a ani živnostenské oprávnění. A řidiči UBERu jsou i samotní řidiči taxislužby, ve většině případů bez taxametru. Co když Vás svezl taxikář a ani o tom nevíte?

    OdpovědětVymazat
  6. Já bych k této vaší diskuzi dodal a sice to že taxikář je živnostník město mu určuje cenu respektive reguluje a když vydávají jednu koncesi za druhou tak je logické že se všichni neuživí a dochází k tomu že upozorňuji někteří z nich kradou
    Proč když město reguluje cenu, nereguluje zároveň počet koncesí?
    U toho bychom měli začít!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, s tímto názorem souhlasím. Pokud existuje cenová regulace, měla by existovat množstevní reguleace.
      Nicméně ideálně, aby takovéto regulace neexistovaly!

      Vymazat
  7. Tedy jak jsem ocekaval, o problematice nic nevite, nemate ano zadnou meritelnou zkusenost, ale vite, ze vetsina krade a ze se o nich pise v pruvodcich. Oboje je samozrejme hloupost. Nevite, jak skutecne funguje Uber, jak skutecne funguje ta vetsina taxikaru o ktere mluvite, neumite si dovodit, co vse prameni z nerovnovazne konkurence. Diskuze s vami je zbytecna.

    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý večer pane Nováku,

    předem Vás zdravím a jsem rád, že se takto angazujete i když nemusíte.

    Něco o mé osobě.
    Řidičem taxi jsem se stal až s příchodem do Tick Tacku. Předtím jsem měl zkušenost jako řidič smluvní přepravy ve společnosti Modrý Anděl.
    V roce 2012 ještě tento model mohl platit a fungovat a znamenalo to, že zde jezdilo velké množství řidičů kteří konkurovali legálním řidičům taxi a nesměli pouze jediné.
    Neměli nabízet své služby zákazníkům na ulici. V mém případě jsem měl pronajato žlutého Superba třídy Business Class bez střešní svítilny. Vozidlo muselo mit taxametr a vše co má taxi vozidlo až na tu taxi svítilnu.
    Zakazniky jsem tedy nejen já vozil na základě aplikace.
    Řidičská aplikace vše ukázala a aby celý proces byl v pořádku jsem za použití taxametru vše zaznamenal, evidoval a vše si hlídal u těchto zakázek dispečink.
    Byla to doba kdy bylo mnoho smluvních řidičů bez zkoušek taxi. Toto jsem si uvědomoval. Skončil jsem tedy a po krátké pauze jsem se ucházel o práci řidiče taxi ve společnosti Tick Tack. Před samotným nástupem musel každý z řidičů si udělat zkoušky z místopisu, práv a taxametru.

    OdpovědětVymazat
  9. Vše jsem udělal a pracoval. Mnoho z nás dělal proklientský servis a já osobně jsem se vždy snažil toto řemeslo dělat aby mě i těšilo a viděl jsem, že jsou spokojení zákazníci.

    V Tick Tacku jsem zhruba po roce a půl skončil.

    Moje vize byla pokračovat jako OSVČ a dělat ten samý servis a měl jsem díky tomu mnoho zákazníků.

    V té době přišel UBER se službou "Black" a já se po týdenním přemýšlení zda jít do tohoto modelu nakonec rozhodl jít. Nyní tohoto kroku lituji, ale už je pozdě.
    Jen pro připomenutí opět.
    Tímto druhem služby UBER tvrdil, že bude dodržovat zákon č 111.... a tehdy neexistoval ani UBER Pop a Select. Každý z řidičů jsme měli vše co vyžaduje zákon. Naše pronajaté auta měli jediné 2x chybky na kráse. Taxi svítilna a taxametr chyběl jinak bylo auto přihlášeno jako vozidlo taxi bez taxametru.
    Ano bylo to tehdy v rovině legálnosti/nelegálnosti. Společnost UBER nám na úvodních školeních tvrdila, že se zasadí o to, aby velmi rychle toto se zákonodárci ČR vyřešila.
    Proto jsem tomu dal šanci a začal jezdit jako řidič Blacku i kdybych mohl jezdit jako řidič taxi dál.
    UBER nás informoval o tom, že to bude náročnější především na začátku kdy nebylo tolik zákazníků. Proto jsme měli dotované hodiny kde UBER zaručoval, že v určitých hodinách nám zaplatí pokud budeme přihlášení.
    UBER nám ukazoval, že mnoho věcí zadotuje včetně promo předmětů a propagace.

    OdpovědětVymazat
  10. Vše se zdálo, v pořádku a byl jsem spokojený protože bylo mnoho zákazníků. Mnoho si jich už v době Modrého Andela, Tick Tacku tak i zde v UBER Black stěžovala na stav v taxi službě a že něco takového na trhu chybělo.
    Zákazníkům se líbí nové nápady, inovace ... tzv. směr lidstva směřovat do budoucna chytřejší a oprostit se od věcí/služeb, které postrádají tyto vize.
    Mé působení v UBERu se začlo chýlit ke konci neboť když se trh rozhoupal a UBER si uvedomil, že stát si ho víc nevšímá vyjma pár kontrol. Kde vše bylo většinou na domluvu od Taxi týmu tak se zde utvářeli ideální podmínky pro naprostou změnu a to UBER Pop s řidiči co také odvedou UBERu provizi 20% ale tato služba bude daleko více IN.

    Bylo to vůči UBERu Black velmi nefér protože se mnohokrát začlo ukazovat že pro UBER nejsme "vlajková loď" i když jako černé limuzíny se servisem co jsme dělali si nás mnoho lidí oblíbilo.
    Zákazníkům se začalo prezentovat Pop více populisticky. Do Popu byl zřízen velký nábor řidičů bez zkoušek taxi a tito řidiči měli v mnoha případech i svoji hlavní praci. Jejich zaměstnavatel jim přidělil firemní vozidlo a oni si ho mohli využívat ve volném čase. Přivydělávali si tedy řidiči co by nikdy nejezdili a na týdenní bázi vydělávali v čistém zisku v mnoha případech i 3x více než my co jsme před státem OSVČ. Popularita rostla a tak se v systému kde se z počátku jezdilo za 12kc na km a byla již ta zmiňovaná účtována "čekačka" ( ta běžela vždy od začátku do konce jizdy.
    Do tohoto systému řidiči co se přihlásili začali jezdit na mnoha vozidlech kde vůbec jezdit a živit se tím nedávalo smysl.
    Byla to BMW 5, Mercedes C a E, Audi A6 občas i velké limuzíny jako A8 teprv rok stará. Jako promo taky jezdili 2x Tesly a to vše se prezentovalo zákazníkovi cenovkou za 12kc/km.
    UBER později změnil sazby a Pop snížil na 10kc/km a Blacku zvedl na 27kc/km kde řidiče postavil do situace kde jezdil už mimo povolený cenový rozsah Magistrátu.
    Odvody upravili na 25% a ještě mnoha jinými kroky ukázali, že to co tvrdili velmi rádi změnili.

    OdpovědětVymazat
  11. Vše jen pro vidinu zisku a krátkozrakosti v tom, že řidiči netaxikáři češi si toto neuvědomí, že toto nelze provozovat jako práci ani jako přivýdělek.
    Proto UBER začal dávat prostor lidem s flotil kteří si na tomto vybudovali živnost s minimem co stát netuší. Pro UBER je to záchrana a poslední možnost to takto provozovat.
    Řidič cizinec většinou ve finanční tísni a bez náležitých pracovních dokladů totiž už sám riskuje a nic horšího jak vyhoštění mu už nehrozí.

    Asi jsem toho mnoho ještě zapomněl k UBERu. Asi by to vydalo na dost materiálu.

    Omlouvám se Vám pane Nováku, že jsem Vám toto vložil k Vám na Váš blog ale nikam jinam bych to asi nedával a vy to vidíte velmi vyrovnaně.

    Jen dodám.. po skončení v UBERu v kterém jsem po tom všem co jsem viděl nechtěl být toho součástí chvíli pracoval jako řidič taxi v City Taxi a pak u Green Prague který patřil taky jako Tick Tack pod Student Agency.
    Pak jsem se rozhodl vzít nabídku stálé práce ve vývoji automobilové společnosti. A poslední můj počin byl, že jsem si možná s nostalgie pořídil vůz Škoda Octavia 3 r.v. 2014 G-tec a ve volném čase a náladě jsem přihlášený v aplikaci Liftago. OSVČ mám k svému zaměstnání pouze jako vedlejší a zdravotní a sociální si nyní defacto platím 2x. Mám mnoho povinností a ano k tomuto jsem se rozhodl sám a dobrovolně, ale přesto to chci už jen takto.
    Legislativa zákona o taxislužbě by sice v mnohém zasloužila úpravu a někde zjednodušení byrokracie spojené s papírováním atd. účetnictví. Těch procesů, které by šli upravit a zlepšit je mnoho.

    I když chápu zákazníky a veřejný mínění vůči taxi. Taky chci platit míň za pro mě to samé .... neznamená to, ale že podporují férovost.
    Osobně jsem i po skončení v UBERu se někdy svezl Uberem např Popem a někdy s Taxify. Chtěl jsem být objekticni. Tyto služby hledají kličky v zákoně a tím pádem jim nelze i po mých zkušenostech více věřit.

    Podporují Liftago, taxidispečinky, kterým nejde jen o zisk ale i pro vhodné podmínky pro jejich řidiče taxi.
    Přeji si aby kontrolní úřady vymýtili taxizloděje, kterých tu je maximálně pár desítek řidičů na celou Prahu. Ano Praha vs Prachy jsem viděl.

    Podporuji formu stávky kde se lidé a úředníci dozví, že se zde upozorňuje na něco co v jiném odvětví je klasifikováno jako podvod a obcházení zákonů.

    Firmy co zde neodvedou daň státu ani ničemu nepomůžou skutečně nemají co zde pohledávat ani diktovat a vůbec ne čekat až se jim upraví zákon.

    Tolik můj ^^trochu delší nazor.

    S pozdravem a omluvou za obsáhlost.

    Tomáš Mourek


    ps- omlouvám se za gramatiku, sloh,styl... Nemám už více času a psal jsem to jak mě letěli myšlenky. Děkuji za pochopení;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomáši M., zdravím Vás, dobře se z TickTacku známe, a díky za komentář a obohacující pohled z druhé strany.

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

48. pěší pluk v Benešově - Táborská kasárna

Život je plný překvapení. Naštěstí i těch pozitivních. Provozuji Facebook stránku Táborská kasárna . Jde o místo pro Benešov nejen historicky významné. Oslovil mě v této souvislosti právě prostřednictvím zmíněné stránky Jan Bláha, mladý člověk se zájmem o historii. Historii rámovanou jeho předkem, pradědečkem, ale díky tomu se pohybuje i v okolí toho "rámu" a díky tomu mě právě oslovil. S historií Táborských kasáren se nejvíce mluví o 102. pěším pluku. Nicméně s Benešovem, s Táborskými kasárnami, je spojen i 48. pěší pluk, který právě na 102. navazoval, viz tyto základní údaje: Pěší pluk 48 [1920-1938] Velitelství pěšího pluku vzniklo 1. října 1920 v rámci unifikace branné moci přejmenováním z velitelství 102. pěšího pluku na základě výnosu Ministerstva národní obrany, čj. 5.700-org.1919 Nacházelo se v Benešově a od září 1936 v Jaroměři, podléhalo velitelství 10. pěší brigády [1920-1937] a od ledna 1938 velitelství 13. divise [1937-1938]. Pluk nesl od ř

Já, kandidát - volby do Poslanecké sněmovny 2021

 Na kandidátce koalice SPOLU jsem ve Středočeském kraji třetí❗️ Tedy, třetí od konce. Co však osud zase vymyslel - zase mi přihrál to číslo 33.

Námitka vznesená na Valné hromadě OFS Benešov

Moje vyjádření jako nově zvoleného předsedy OFS BenešovNevím, jestli mi přísluší vůbec tuto situaci komentovat, ale kvůli četným a množícím se dotazům tak činím.