Přeskočit na hlavní obsah

Čtvrtek 3.9.2020

Tento a další dopisy z Běloruska zveřejňuji na přání a se svolením jejich autora, ovšem bez uvedení jeho identifikace (též jeho přání).

Zveřejňovány jsou bez jakýchkoliv obsahových úprav.

Milí přátelé,

do neděle jsem teď velmi zaměstnaná Školou uctívání a nemám čas ani na podrobné sledování událostí, ani na psaní. Pokud se nebude dít nic mimořádného, ozvu se s podrobnou zprávou až v neděli v noci.

Ze čtvrtečních zpráv stručně zmíním jen to, že Lukašenko vyměnil několik klíčových osob ve státním aparátu – šéfa KGB, šéfa Rady bezpečnosti, šéfa minského magistrátu a další. Může to souviset s tím, že těm starým přestal plně důvěřovat, nebo byli příliš „měkkcí“ a on chce přitvrdit v boji proti demonstrantům.

Také Lukašenko prohlásil, že tvrzení o otravě Navalného je jen fáma, protože „oni“ (asi KGB) zachytili rozmluvu A. Merkelové a A. Dudy a z ní je jasné, že fáma o otravě byla vypuštěna proto, aby „vzala Putinovi chuť strkat nos do Běloruska“. Německo i Polsko se proti tomu ostře ohradily.

Asi jste zaznamenali, že Putin se chystá do Minsku a běloruský ministr zahraničí byl v Moskvě. Kují pikle, pánové, kují…

A mezitím se protestuje, mítinkuje, stávkuje, probíhají soudy, lidé jsou odsuzováni na 15 dnů, některým jsou tresty prodlouženy o dalších 15 dnů... Nechci vás zahlcovat spousou jmen, protože byste si je stejně nepamatovali, ale bez toho jsou ty zprávy vlastně pořád stejné, liší se jen v tom, kdo co prohlásil a kdo byl zadržen a odsouzen... O víkendu se zase chystají v Minsku velké akce, nyní je to tak, že se lidé scházejí v menších skupinách (po desítkách, stovkách či pár tisícíh) na mnoha místech města - na sídlištích, před divadly, ve školách, u památníků... a tam buď protestují, nebo se modlí, nebo se radují (tančí, zpívají) apod. Tak to jde víceméně každý den.

Zvažovala jsem, zda vám mám poslat odkaz na jedno video s nesmírně pozoruhodným proroctvím o Bělorusku. Dnes ho začali běloruští křesťané sdílet na FB, tak vám ho posílám. Najdete ho zde https://www.youtube.com/watch?v=N4DWpK7iTaY. Je v angličtině, tlumočené do ruštiny. Bylo proneseno 11. července 2019, tedy více než před rokem, pravděpodobně v Rusku. Nebudu ho teď komentovat, udělejte si názor sami, časem k tomu možná něco napíšu. Jen konstatuji, že jsem byla po poslechu zcela ohromená, něco takového jsem asi ještě nikdy neslyšela. Můžete mi napsat svůj názor na to.

Mějte se co nejlépe, já se budu mít taky (mezi kupou práce v organizaci velké akce).

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

48. pěší pluk v Benešově - Táborská kasárna

Život je plný překvapení. Naštěstí i těch pozitivních. Provozuji Facebook stránku Táborská kasárna . Jde o místo pro Benešov nejen historicky významné. Oslovil mě v této souvislosti právě prostřednictvím zmíněné stránky Jan Bláha, mladý člověk se zájmem o historii. Historii rámovanou jeho předkem, pradědečkem, ale díky tomu se pohybuje i v okolí toho "rámu" a díky tomu mě právě oslovil. S historií Táborských kasáren se nejvíce mluví o 102. pěším pluku. Nicméně s Benešovem, s Táborskými kasárnami, je spojen i 48. pěší pluk, který právě na 102. navazoval, viz tyto základní údaje: Pěší pluk 48 [1920-1938] Velitelství pěšího pluku vzniklo 1. října 1920 v rámci unifikace branné moci přejmenováním z velitelství 102. pěšího pluku na základě výnosu Ministerstva národní obrany, čj. 5.700-org.1919 Nacházelo se v Benešově a od září 1936 v Jaroměři, podléhalo velitelství 10. pěší brigády [1920-1937] a od ledna 1938 velitelství 13. divise [1937-1938]. Pluk nesl od ř

Já, kandidát - volby do Poslanecké sněmovny 2021

 Na kandidátce koalice SPOLU jsem ve Středočeském kraji třetí❗️ Tedy, třetí od konce. Co však osud zase vymyslel - zase mi přihrál to číslo 33.

Námitka vznesená na Valné hromadě OFS Benešov

Moje vyjádření jako nově zvoleného předsedy OFS BenešovNevím, jestli mi přísluší vůbec tuto situaci komentovat, ale kvůli četným a množícím se dotazům tak činím.