Přeskočit na hlavní obsah

Podpora sportu v krajích, zejména tom Středočeském



Dostala se mi nedávno do rukou publikace Sport v Moravskoslezském kraji, vydaná přímo Krajem.
Velmi zdařilé představení sportovních aktivit, akcí a organizací v Moravskoslezském kraji.
Ale, co mě zaujalo nejvíce bylo až v samotném závěru té publikace, na stránce finanční podpora.
Je to plán pro rok 2020: programová podpora z rozpočtu kraje ve výši cca 91 mil. Kč, mimo programy formou individuálních dotací cca dalších 48 mil. Kč.
To je vše neinvestiční podpora, dohromady tedy takřka 140 mil. Kč v kraji, který má asi 1,2 milionu obyvatel, to je 116 Kč na každého.
K tomu v roce minulém, 2019, šlo do investic v oblasti sportu v Moravskoslezském kraji dalších takřka 90 mil. Kč!

Tak jsem si to porovnal s mým Středočeským krajem:
  • počet obyvatel takřka 1,4 milionu
  • plánovaná neinvestiční podpora pro rok 2020 cca 63 mil. Kč, to je 45 Kč na obyvatele
  • investiční podpora v roce 2019 cca 5,5 mil. Kč (6% oproti Moravskoslezskému kraji)
V programu ODS do krajských voleb pro Středočeský kraj najdete bod:
"oblast sportu a tělesné výchovy bude kraj každý rok podporovat částkou nejméně 100 milionů korun".
To by znamenalo cca 72 Kč na obyvatele, takže bychom šli na 62% podpory sportu v Moravskoslezském kraji.

Mimochodem, například v Libereckém kraji činila neinvestiční podpora sportu v roce 2019 cca 80 mil. Kč a má cca 450 tis. obyvatel, což je skoro 178 Kč na obyvatele.
Já osobně bych byl rád, kdyby celková podpora sportu ve Středočeském kraji, včetně té investiční, dosáhla hodnoty 100 Kč na obyvatele.

Stokoruna - Aktuálně.cz

Ruku v ruce s tím ale musí jít transparentní podmínky rozdělování valné většiny této podpory, jasná nesubjektivní kritéria a zjednodušení a zrychlení procesu žádosti o ně a vyřízení těchto žádostí.
Ale, to už je zase jiná kapitola, o tom až někdy příště.
Sport není jen zábava.
Sport je prevence, sport je výchova, sport je zdraví!

Tento příspěvek, uvádím nade vší pochybnost, jsem sepsal jako kandidát ODS do zastupitelstva Středočeského kraje ve volbách v roce 2020 a zaujatý předseda dvou sportovních klubů (SK Benešov a TJ Úročnice Benešov) - díky tomu o tom ale taky něco vím...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

48. pěší pluk v Benešově - Táborská kasárna

Život je plný překvapení. Naštěstí i těch pozitivních. Provozuji Facebook stránku Táborská kasárna . Jde o místo pro Benešov nejen historicky významné. Oslovil mě v této souvislosti právě prostřednictvím zmíněné stránky Jan Bláha, mladý člověk se zájmem o historii. Historii rámovanou jeho předkem, pradědečkem, ale díky tomu se pohybuje i v okolí toho "rámu" a díky tomu mě právě oslovil. S historií Táborských kasáren se nejvíce mluví o 102. pěším pluku. Nicméně s Benešovem, s Táborskými kasárnami, je spojen i 48. pěší pluk, který právě na 102. navazoval, viz tyto základní údaje: Pěší pluk 48 [1920-1938] Velitelství pěšího pluku vzniklo 1. října 1920 v rámci unifikace branné moci přejmenováním z velitelství 102. pěšího pluku na základě výnosu Ministerstva národní obrany, čj. 5.700-org.1919 Nacházelo se v Benešově a od září 1936 v Jaroměři, podléhalo velitelství 10. pěší brigády [1920-1937] a od ledna 1938 velitelství 13. divise [1937-1938]. Pluk nesl od ř

Já, kandidát - volby do Poslanecké sněmovny 2021

 Na kandidátce koalice SPOLU jsem ve Středočeském kraji třetí❗️ Tedy, třetí od konce. Co však osud zase vymyslel - zase mi přihrál to číslo 33.

Námitka vznesená na Valné hromadě OFS Benešov

Moje vyjádření jako nově zvoleného předsedy OFS BenešovNevím, jestli mi přísluší vůbec tuto situaci komentovat, ale kvůli četným a množícím se dotazům tak činím.