Přeskočit na hlavní obsah

Reality show VOLBY

V pondělí ve Středočeské verzi MF Dnes by mělo vyjít mé vyjádření, jako trošku více známějšího běžného voliče, k prezidentským volbám.
Oproti původní kompletní verzi, kterou přikládám níže a která byla připravena ještě dříve, než byl znám výsledek voleb, takže obsahuje v jednom bodě dvě varianty, bude jistě značně zkráceno.
Tak si ji tímto můžete užít v plném znění:-)

Kde jste v prezidentských volbách volil?
Volil jsem, podobně jako minulý rok v podzimních sněmovních volbách, na voličský průkaz. Tentokrát ale ne z politických důvodů, jako tehdy.
V prvním kole jsem volil v okrsku 22 v Benešově, což je právě ten okrsek, kde se minule začal příběh mého ztraceného kroužku, ze kterého vznikla moje volební stížnost, přepočítávání hlasů Nejvyšším správním soudem a ve výsledku změna mandátů u ODS ve Středočeském kraji.
Zejména ale v usnesení Nejvyššího správního soudu v rámci mé stížnosti byl volebním senátem vysloven jasný apel, že je třeba změn v procesu a práci okrskových volebních komisí.

Myslíte si, že k těmto změnám již došlo a že jsou patrné již teď při prezidentských volbách?
Nedošlo, to bude bohužel delší proces. Došlo možná k tomu, že díky mé stížnosti, díky vcelku dost velké akci přepočítávání, si odpovědné osoby a možná i některé okrskové komise uvědomily, že je potřeba postupovat zodpovědněji, ale dokud nedojde opravdu ke změnám, tak vše bude primárně závislé na lidském faktoru, na zodpovědnosti jednotlivých volebních komisařů, někdy ale i jejich kreativitě apod.
A i při těchto prezidentských volbách došlo, ač jde v porovnání s volbami do sněmovny o volby pro okrskové volební komise jednodušší, opět k chybám.
Viz např. případy, kdy bylo vydáno méně obálek, než započteno hlasů, či případ vydávání volebních lístků pro tři kandidáty ve druhém kole.

Jaké změny by to podle Vás měly být?
Pokud je to možné, neměly by se tisknout oboustranné volební lístky. Ke zvážení je též materiál použitý na volební lístky, špatně se s nimi při práci v komisích manipuluje a mají tendenci se na sebe "lepit".
Důležitá část změn by také měla být v procesech školení komisí, aktuálně je to spíše o tom, že se toho školení někdo zúčastní, podepíše se do prezenční listiny.
Pro okrskové komise by měla být k dispozici jednoznačná a návodná metodika, jak přesně postupovat ve všech jednotlivých krocích, ta by měla být doplněna tzv. chechklistem, komise by odškrtávala provedení jednotlivých kroků a zaznamenávala by se i časová značka, aby bylo možné podle ní překontrolovat, jestli náhodou některé kroky nebyly realizovány příliš rychle, tedy buď lajdácky a nebo jen formálně.
Když jsme u toho času, tak bych se chtěl zastavit též u toho, že leckde mezi sebou jednotlivé okrsky soutěží o to, kdo dříve bude mít a odevzdá výsledky.
Tak to nesmí být, volby nejsou hra, nesmí být soutěží o to, kdo dřív, ale práce okrskových volebních komisí musí být o kvalitě a správném započítání každého jednoho hlasu, kroužku apod.
Proto si například myslím, že by mělo existovat nějaké ochranné časové pásmo od uzavření volebních místností do vyhlášení prvních výsledků, např. 3 hodiny po uzavření by nesměl Český statistický úřad výsledky zveřejňovat.
Volby nemohou být reality show, volby jsou základ zastupitelské demokracie!

Jak jste v prezidentských volbách volil Vy?
Ještě jsem vlastně neřekl, kde jsem volil ve druhém kole. Opět na voličský průkaz a tentokrát v okrsku č. 13 v Benešově. Víte proč? Protože v tomto okrsku bylo mezi třiadvaceti okrsky v Benešově, při přepočítávání po sněmovních volbách, nalezeno nejvíce chyb.
Rozdíl v preferenčních hlasech v tomto okrsku byl u ODS, kterou zde volilo 48 lidí, velký - 45 kroužku bylo po přepočítání jinak.
Nejkurióznější je, že největší podíl na tomto, 12 preferencí, měl kandidát, který je z Benešova, dokonce v tomto okrsku přímo bydlí a sám volí.
Tedy, jak jsem volil.
varianta A (vyhrál Miloš Zeman)
Ani v jednom kole mnou volený kandidát neuspěl, nejsem tedy s výsledkem spokojen, ale samozřejmě ho respektuji.
varianta B (vyhrál Jiří Drahoš)
V prvním kole mnou volený kandidát neuspěl, ve druhém již ano, ale není to pro mě úplně důvod k radosti, k oběma kandidátům ve druhém kole jsem měl své výhrady, k jednomu ale větší. Takže je to spíše úleva, než radost, co pociťuji.
dále již zase pro obě varianty
Osobně si nemyslím, že přímá volba prezidenta je to dobré, co bylo do naší ústavy a politiky nově zaneseno, nejsem zastáncem přímé volby. Ale, když už ji máme, chodím pravidelně volit.

Jste, zdá se, člověk s jasným názorem a ochotou se za něj postavit třeba, i sepsáním stížnosti na volby. Jste politicky činný?
Politicky činný jsem byl v letech tzv. revolučních, byl jsem tenkrát v dost mladém věku dokonce za Občanské fórum kooptován do Místního národního výboru, mimochodem v obci Krhanice ve Středočeském kraji, kde pak, ale o několik let později, byla starostkou současná hejtmanka Středočeského kraje. Nicméně, to je jediné, co máme společného.
Pak jsem se věnoval podnikání.
Nyní jsem v mezidobí mezi sněmovními a prezidentskými volbami vstoupil do Občanské demokratické strany, kterou jsem vždy volil a protože jsem se rozhodl, že chci využít svých životních zkušeností a přiložit ruku k dílu a zatím zejména na komunální úrovni se aktivně podílet, stal jsem se členem této strany a jsem připraven ji pomoci k úspěchu v blížících se komunálních volbách.
Jsem ale činný i v nepolitické oblasti, jsem předseda místní Tělovýchovné jednoty, která dlouhodobě dbá i o to, aby poskytovala sportovní vyžití mládeži, dětem, protože to vidím jako velice důležité. Není to v dnešní době, protože jsme zaměření nejvíce na fotbal, s ohledem na situaci Fotbalové asociace ČR, vůbec jednoduché. Fotbal nemá bohužel dobré jméno a dle mého názoru příliš nesměřuje k jeho nápravě. O tom si ale můžeme třeba popovídat příště.

Přílohy

MF DNES, příloha Střední Čechy, 29.1.2018 (takto to nakonec vyšlo:-)




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

48. pěší pluk v Benešově - Táborská kasárna

Život je plný překvapení. Naštěstí i těch pozitivních. Provozuji Facebook stránku Táborská kasárna . Jde o místo pro Benešov nejen historicky významné. Oslovil mě v této souvislosti právě prostřednictvím zmíněné stránky Jan Bláha, mladý člověk se zájmem o historii. Historii rámovanou jeho předkem, pradědečkem, ale díky tomu se pohybuje i v okolí toho "rámu" a díky tomu mě právě oslovil. S historií Táborských kasáren se nejvíce mluví o 102. pěším pluku. Nicméně s Benešovem, s Táborskými kasárnami, je spojen i 48. pěší pluk, který právě na 102. navazoval, viz tyto základní údaje: Pěší pluk 48 [1920-1938] Velitelství pěšího pluku vzniklo 1. října 1920 v rámci unifikace branné moci přejmenováním z velitelství 102. pěšího pluku na základě výnosu Ministerstva národní obrany, čj. 5.700-org.1919 Nacházelo se v Benešově a od září 1936 v Jaroměři, podléhalo velitelství 10. pěší brigády [1920-1937] a od ledna 1938 velitelství 13. divise [1937-1938]. Pluk nesl od ř

Já, kandidát - volby do Poslanecké sněmovny 2021

 Na kandidátce koalice SPOLU jsem ve Středočeském kraji třetí❗️ Tedy, třetí od konce. Co však osud zase vymyslel - zase mi přihrál to číslo 33.

Námitka vznesená na Valné hromadě OFS Benešov

Moje vyjádření jako nově zvoleného předsedy OFS BenešovNevím, jestli mi přísluší vůbec tuto situaci komentovat, ale kvůli četným a množícím se dotazům tak činím.